Fridfull Söndagsmorgon


Njuter av mitt morgonkaffe vid mitt öppna fönster.
Solen skiner och det är nästan vindstilla.
I huset är allt tyst och lugnt.
De flesta grannarna har inte kommit hem från sina midsommarfiranden än.
En helt perfekt start på min Söndagsmorgon.

Ska ta det lugnt en stund till och bara njuta av friden.
Sedan ska jag ta med min bok och sätta mig på uteplatsen och läsa.
Har bara ett par kapitel kvar av boken så imorgon bär det av till biblioteket för att låna något nytt att läsa.

Men det är imorgon, idag är det fortfarande en stilla fridfull Söndag här på Södermalm.

Kommentarer

  1. Låter som en härlig söndag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Låter härligt! Midsommaren här i vår lilla by var tyst o lugn...jag har mest suttit i skuggan och läst, gu så skönt :)
    Sommarkram från Titti

    SvaraRadera
  3. Biblioteken är det bästa med vårt s k välfärdssamhälle.
    Jag hoppas att vi får ha dem kvar!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen