All stress har försvunnit

Konsten att göra ingenting tar ett tag att lära sig.
Jag har precis lärt mig den och njuter för fullt av att vara helt oplanerad och bara driva med strömmen.
De här senaste veckorna har varit så sköna och så själsligt vilsamma.

Tidigare har jag haft planerings mani.
Allt skulle planeras i förväg t.o.m. veckans middagar.
Jag visste exakt vad jag skulle göra varje dag långt i förväg.
Det är undermedvetet stressande att behöva vara så välplanerad i sitt vardagsliv.
Och om något inte blev som planerat blev jag stressad över det också.
Sen skulle det analyseras vad som gått fel och varför.
När jag lärde mig att sluta planera och sluta ställa en massa krav på mig själv då blev jag äntligen nöjd.
Nöjd med livet och med mig själv.
Och då försvann all stress direkt.
Så nu har jag ingen "att göra" lista längre.
Dagarna rullar på och jag tar saker som dom kommer.
Och precis som tjuren Ferdinand är jag så nöjd med livet.

Och såååå lycklig. 😁

Kommentarer

  1. Det är nog så att vi gärna vill planera vad vi ska hinna med under dagen. Men ditt nya sätt är helt perfekt för att slippa stress. Man hinner ju faktiskt ändå.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Vad skönt med ett uppvaknande som gett insikt om det bästa sättet för din inre harmoni. Jag försöker också att leva i nuet så mycket som möjligt. När jag faller tillbaka in i stress tar jag en liten stund att meditera. Så kommer jag i balans igen. Namaste.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning