Rea som inte är rea

Började morgonen med att leta i garderoben efter något att sätta på mig.
Vart har alla mina kläder försvunnit????
Egentligen har inga kläder försvunnit alls.
Det är jag som ändrat smak och inte vill ha dom längre, eller så har vissa kläder blivit "fel storlek" eller på något annat sätt blivit fel.

Tyvärr tillåter inte ekonomin några nya klädinköp för tillfället.
Men jag skulle helt klart behöva ge mig ut och shoppa lite.

Apropå shoppa, så hade mitt barnbarn köpt en jättefin ny sommarklänning.
På rea.........
Kollade prislappen, 299 kr.

Blev nyfiken på hur mycket den kostat innan rean.
Så jag pillade bort prislappen för att kolla.
Döm om min förvåning när jag såg originalpriset.
279 kr!!!!!
Det var ingen rea alls, istället hade de höjt priset med 20 kr.
Ingen hög summa men om dom sätter såna där små bluffar i system kan dom nog tjäna en hel del på det.

Fattar bara inte varför? För självklart har affären rätt att höja priset med 20 kr.
Men då ska det kanske framgå att varan är prishöjd.
Inte bara ändrad så man tror den är sänkt.

Ja handeln har verkligen sina små knep för att få oss att handla, ofta mer än vi behöver.
Men den här veckan ska jag inte handla något alls.
Det har jag lovat mitt krympande bankkonto som just nu är skrattretande lågt.

Förresten ska jag köpa blommor till skolavslutningen på Torsdag.
Men det är det enda.
Annars är det köpstopp här ett tag nu.

Bra sätt att starta en ny vecka.
Hoppas ni också har en bra start på veckan.
Kram på er!



Kommentarer

  1. Fula knep dom kör med affärerna. Det är ofta så elektroniksidan efter jul. Billiga tv-apparater som egentligen är dyrare.
    Du skulle ha Primark där du bor. Då syns det knappt att man handlat kläder på sitt konto.
    Ha en bra start på veckan nu.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Ja, det är en av alla saker jag ser fram emot med att åka till London i höst. Dom har Primark där! Då ska jag shoppa minsann. =))) Kram

    SvaraRadera
  3. vad sjutton vilket fusk med prislappar.....ska börja kolla det när jag handlar......behöver handla billiga kläder jag också men jag nöjer mig med second hand butiker

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen