Skönt att det är Måndag.

Måndag och en ny vecka.
Äntligen, känns det som.
För helgen har varit låååång och grå och trist på alla sätt och vis.
All min glädje har nästan regnat bort helt.
Varit sååå uttråkad och rastlös.

Den enda fördelen med det, är att jag fått en massa extra saker gjorda som fått ligga och vänta.
Som t.ex. stryktvätten som nu är borta.
Och fästet till gardinstången som fått en ny plugg och sitter både rakt och stadigt igen.
Nu har jag bott här, i den här lägenheten, i 4 1/2 månader.
Ändå springer min katt upp till gamla lägenheten fortfarande.
Där kan han sitta utanför dörren hur länge som helst och vänta på att få komma in.

Fattar inte vad jag ska göra för att få honom att sluta med det beteendet.
Tycker synd om katten, men också om den nya grannen, som inte är speciellt förtjust i katter.
Dubbel press på mig att lösa det.
Men hur?????
Det tål att tänka på, tar gärna emot råd om ni har några att dela med er av.
Nu ska jag ta en påtår och sedan ska jag ha ett långt samtal med min svägerska som är tillbaka i "The land of the living" efter att varit upptagen med Fars dags firande i helgen.
Efter det blir det på med regnkläderna och ut på dagens lilla promenad.
Bara det inte blåser så mycket som igår.
Till middag...........vet jag inte riktigt än.
Men något vegetariskt blir det iallafall.
Är riktigt sugen på något sånt idag.

Kommentarer

  1. Ha en bra start på den nya veckan nu. Måste ändå vara skönt att få bort sådant som man gärna tar en annan dag för att det inte är kul (stryktvätten). Hoppas det löser sig med din katt och du kommer på något sätt, så den inte springer upp till din gamla lägenhet.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen