Julhandeln har börjat

Julhandeln verkar vara i full gång redan.
För det var riktig trängsel i affärerna igår.

Jag handlade bara några småsaker, blir alldeles utmattad av all trängsel.
Så imorgon ska jag ge mig iväg ner på stan redan på förmiddagen.
Innan det blir fullt i alla affärer.
Har redan köpt de flesta julklapparna on line.
Men har några klappar kvar att leta efter ute.
Nästa Söndag är det första advent och då brukar jag ha alla inköp klara.

För övrigt går jag och väntar på snön som känns som om den är på väg.
Men till barnens besvikelse har det inte kommit en flinga än.
Däremot hörde jag av en bekant att det kom ganska mycket snö i Göteborg igår.
Det är omvänt, snö i södra Sverige och barmark i Södra Norrland.
Jag hoppas att vi iallafall får en vit Jul.

Kommentarer

  1. Hörde från min mamma att det kommit lite vitt på backen i Norrköping idag. Visst det blir ljusare när den kommer.
    Har skickat efter klappar på nätet jag med till våra barnbarn..
    Kram Carin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen