Förberedelserna har börjat

Fortfarande kyligt men snöfritt här.
Har varit hemma och strukit julgardiner och dukar.
Nästa Söndag ska ju sånt fram när det är 1:a advent.
Hinner inte göra så mycket nästa vecka.
Då är jag bortrest Onsdag, Torsdag, Fredag.
På Lördagen ska mitt ena barnbarn sova här.
Och på advents Söndagen ska vi, hela familjen, först på Julmarknad och sedan ska vi äta Julbord.
Vi valde samma restaurang som vi var på förra Julen.
En liten Sjökrog heter den och det är så otroligt vackert där, med havet precis utanför.
Deras mat var fantastiskt god också, det är ju det allra viktigaste.
Så det ser jag fram mot.
Det är en mysig tradition att äta Julbord tillsammans hela familjen.
För sedan firar vi julen på olika håll.
Jag med dottern och hennes familj och brorsan firar med sin dotters familj.
Trots julförberedelser, minusgrader och väntan på snö, tittar små blommor fram bland frusna löv på marken.
Det känns inte riktigt normalt för årstiden.
Men det finns väl inget riktigt normalt med klimatet längre.

Nu ska jag ta mig en kopp kaffe innan jag fortsätter med mina dukar och annat plock inför advent.
Ha en bra Torsdags kväll.


Kommentarer

  1. Här blir det inte mycket julsaker som åker fram någon tomte och adventsstaken. Vi åker till Sverige till julen och hälsar på alla våra nära och kära.
    Ha en fin torsdagskväll du med vid strykbrädan.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning