Har rest mig från sjukbädden

Fortfarande förkyld men har inte blivit sämre.
Och huvudvärken har gett med sig.
Så igår gav jag mig iväg ut på stan.
Kände att jag bara måste få andas lite frisk luft.

Det var så skönt att bara strosa runt lite planlöst och titta in i de affärer man kände för.
Utan att köpa en enda sak, inte förrän jag kom till Erikshjälpen.
Där hade dom plockat fram så otroligt mycket fint julpynt.

Kom hem med en hel papperskasse full med julpynt därifrån.
Både tomtar och annat fint pynt för en slutsumma av
136 kronor.
Det hade jag knappt fått mer än en tomte för i en vanlig affär.
Så glad och nöjd kom jag hem med många fina fynd.

Idag är man lite trött efter allt promenerande igår.
Men ska bara vara hemma och fixa idag.
Städa, baka lite till fikat och gå ut till förrådet med några tavlor som inte får plats att hänga här inne.
Till middag tänker jag göra panerad torsk.
Är så sugen på det nu när matlusten återvänt.
Lite lustigt eftersom jag inte är någon fiskälskare annars.
Men nu blir det så iallafall.

Ha nu en riktigt bra Onsdag, det tänker jag också ha.

Kommentarer

  1. Dy hade knappt fått skägget på tomten i en vanlig butik 😉. Så du gjorde värsta fyndet.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning