Vardag igen.

Nu är själva julhelgen över och förbi.
Fast nyårshelgen är förståss kvar.
Men efter jul är det ju dags för den årliga......
.......Mellandagsrean så klart!
Även fast den börjar redan på julafton nu för tiden.

Jag hade tänkt att det skulle vara ett perfekt tillfälle för mig att kunna köpa mig en ny laptop.
Den jag har nu har ganska många år på nacken och har blivit en krånglig pensionär.
Som mest gör som den vill och inte alls lyssnar på några kommandon.

Min dotter och svärson brukar snällt hjälpa till när det gäller ny anskaffningar.
Med den takt som tekniken går framåt hänger jag inte alls med.
Så det är skönt att jag har dom till hjälp.

Vi får väl se om det kommer hem en ny dator någon av de närmaste dagarna.
Jag hoppas det i alla fall.

Annars har julhelgen varit bra.
Hur har ni haft det?

Nu får det gärna återgå till det gamla vanliga igen för min del.
Ut med julmat och julgodis. Det har jag fått nog av.
Däremot kan jag behålla alla ljusen ett tag till.

"Tjugondag Knut dansas julen ut" heter det  ju.
Det är den 13:e januari. Så till dess kan jag ha allt kvar om jag vill.
I fjol plockade jag bort allt redan efter nyårsafton.

Apropå Nyårsafton, så har jag inte riktigt bestämt mig för hur jag ska tillbringa den.
Jag är bortbjuden på fin middag och lite firande med mina vänner.
Men en del av mig skulle helst skippa allt "firande" och
bara stanna hemma alldeles själv.

Helst av allt skulle jag bara skrota runt i bekväma hemmakläder.
I mitt eget sällskap, alldeles för mig själv.
Äta vilken vanlig middag som helst, strunta i champagne och 12-slaget.
Kanske titta på en bra film på DVD. (på tv är det ändå aldrig något att titta på på nyårsafton)
Gå och lägga mig före midnatt om jag känner för det.

Jag kanske kan kompromissa.
Gå till mina vänners middag och sedan gå hem ganska tidigt på kvällen.
Och sedan spendera resten av kvällen som jag själv vill.

Hur tänker ni andra fira in det nya året?
Eller gör ni det alls?

Det är kanske åldern som gör att man slutar bry sig om sådant trams?
Man orkar inte med så mycket festande längre.
Och har blivit tillräckligt klok för att inse att det inte är så viktigt heller.

Ja, ja, än är det några dagar kvar till nyår.
Jag ska inleda den här dagen med en påtår först och främst.
Sen ska jag göra mig redo att ge mig ut på en liten promenad.

Ha en riktigt bra dag nu!



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen