Nu är det inte alls långt kvar!



Till vad då??? Julafton så klart! Bara en vecka.

Jag hoppas min förkylning hinner ge med sig.
Hade tänkt vara hemma och vila och försöka
tråka ut den.
Så den förtvinar av tristessen och försvinner.
Men så råkade jag kolla min kalender.
Och insåg att varje dag den här veckan fram till Lördag är fullbokad.

Så jag får kämpa på och försöka vila så mycket som det bara går.
Det ordnar sig alltid.

Jag har suttit och skrivit mina julkort.
Det är ju sista dagen att posta dom om dom ska hinna fram innan jul.
Förra året fick jag fler julhälsningar via mail och mms
än med den vanliga posten.
Jag föredrar det gamla vanliga sättet att skicka kort.
Och tycker det är trist att det verkar vara en utdöende tradition.
Eller har jag fel? Hur skickar ni era julhälsningar?

Just nu började det regna ute.
Vi har fortfarande snö, men nu regnar det och är +3.
Det lär bli moddigt och jobbigt att ta sig fram.
Lika bra att jag gör mig redo.
Jag lär nog behöva en del extra tid idag.

Ha en bra början på den nya veckan!


Kommentarer

  1. Tänk Jenny Nyström - så fina julkort, det är nostalgi det. Jag skickar några julkort till mina nära och kära som bor långt bort. Hoppas du kryar på dig, inte kul att vara förkyld mitt i julstöket, önskar dig en fin vecka innan dopparedan.
    Åsa från Hälsingland

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja idag (tisdag) har jag avbokat det jag skulle ha gjort. Så jag kan vila mig ordentligt. Och förhoppningsvis vara feberfri och piggare imorgon.
      Ha en fin vecka du också i det vackra Hälsingland. =)

      Radera
  2. Men visst är det mysigt med julkort, matte sitter och pysslar och skriver och så är de så trevliga att få! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag tycker också det är mysigt med julkort. Både att skicka och att få.
      Jag hoppas att jag får många julkort i år. Och inte som förra året. Då jag fick fler via mms än i brevlådan.
      Kram och NosGos

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen