Tack min vän!



Igår när jag kom hemstapplande från affären i hällande regn, var inte humöret på topp precis.

Men då låg det något och väntade i brevlådan som genast gjorde mig strålande glad.

Min första julklapp!
Jag har ingen aning om vad den innehåller, än.
Men jag är lika glad som om jag hade öppnat den.
Tills vidare får jag nöja mig med att klappa lite på det fina papperet.
Och med att längta efter att få se vad som finns inuti paketet.

Avsändaren är en mycket speciell person.
En av mina allra bästa vänner.
Hon skickar paket varje år och varje gång blir jag lika överraskad och lika glad.

Jag hoppas att hon förstår vad mycket det betyder.
Det gör hon nog för hon är en smart person.
Med starka åsikter om det mesta, kreativ och begåvad.
En konstnär som skapar vackra saker och som kan trolla och skapa magi med sina ord.
Viktigast av allt: hon har glimten i ögat och en humor som jag älskar.
Hon är en själs syster helt enkelt.

Tack goa rara du för julklappen!










Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen