Vad önskar du dig mest av allt i julklapp?

Varje år brukar den mest köpta julklappen bli utnämnd till årets julklapp.
Jag läste någonstans att i år tror man att robotdammsugaren blir årets julklapp.

Det fick mig att fundera på en sak.
Hur dyra julklappar köper folk till varandra egentligen?
Den billigaste robotdammsugaren kostar runt 3000 kr
och dom dyrare över 7000 kr.
(Enligt prisuppgifter på nätet)

Jag skulle aldrig ha råd att köpa en julklapp till någon för så mycket.
Inte ens om jag ville och det vill jag verkligen inte.

Men hur mycket pengar lägger ni andra ner på julklappar på ett ungefär i år?
Jag har lagt ner ca 3000 kr på julklappar till hela familjen.
Och då har jag fördelat inköpen under hela hösten.
För att ha råd.

Och vill så många människor verkligen ha en robotdammsugare?
Jag undrar det jag, tror inte det.

Vad skulle du vilja ha? Vad önskar du dig mest av allt i julklapp?
Mest av allt önskar jag mig en ny parfym.
Och kanske något fint smycke.
Är jag tråkig? Eller normal?

Kommentarer

  1. Nix pix, vi köper inte så dyra julklappar till varandra... Det är faktiskt inte summan utan tanken som räknas... Och jag önskar mig vantar (eftersom jag dräller såna överallt) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag instämmer! Det ÄR tanken som räknas! Du har så rätt. Kram =)

      Radera
  2. Varje jul så önskar jag mig böcker, böcker, böcker och jag skriver till och med en lång lista på vad jag vill läsa över julhelgen och början på det nya året.

    Och varje år saknas julklappsböckerna i vår tomtesäck?? Jag börjar misstänka att alla tror att jag skämtar?

    Det är fullständigt ofattbart?? ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Böcker gillar jag också. Den enda som någonsin köper böcker till mig är min bror. Han gillar att läsa precis som jag. Så det är nog därför. Fast vi har inte precis samma smak vad det gäller innehållet i böckerna. =)

      Radera
  3. God Jul till dig och kattmaffian .. det glömde jag att skriva!! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. En God Jul till dig och de dina också min vän!
      Ska bli spännande att öppna det mystiska paketet som kom häromdagen. =)
      Jul kramar till dig!

      Radera
  4. Vi önskar oss lite gottisar och kanske en ny leksak men mest önskar vi att alla katter som är ute får komma in i värmen och må bra.Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilka bra önskningar ni har! Tänk om alla kunde vara lika kloka som ni.
      Då skulle varken människor eller djur behöva frysa och vara hungriga.
      Må bra sötnosar! Kram =)

      Radera
  5. Smycken och parfym gillar jag också. Tackar jag inte nej till. ;-)
    Kram kram och God Jul till dig och Kattmaffian

    SvaraRadera
    Svar
    1. Great minds think alike. =)
      Jul kramar till dig och Bröderna Bus och Busan också!

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen