Dagens rapport



Snart är julen här. De sista dagarna har jag inte särskilt mycket som ska göras. Så jag kan bara vila och ta det lugnt. Skönt!

Igår jul pysslade jag med min dotter och barnbarnen.
Det blev tomtar, smällkarameller och andra fantastiska skapelser.
Bonusbarnbarnet sydde en fin julstjärna alldeles själv.
Han är en duktig skräddare. =)

Efter pyssel och en god middag fikade vi och klädde granen.
Jag älskar att se julen genom barnens ögon.
All glädje och all förväntan.
Det är verkligen balsam för själen.

Så gårdagen blev verkligen lyckad.
Idag har jag försökt att vila så mycket som möjligt.
För att orka åka och handla den sista julmaten ikväll.
Förkylningen vill inte ge med sig.
Jag låter som hesa Fredrik just nu.

Ska köpa hostdämpande medicin också.
Så hoppas jag att jag får en hel natts sömn.
Slipper vakna av hostan.

Ja,ja, det ordnar sig alltid. Det blir säkert bättre snart.
Och imorgon är en annan dag.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning