En katts människa

Vem behöver en väckarklocka när man har tre katter?
Dom turas om att väcka mig på morgonen.
Ibland är det matskålen som är tom och ibland
är det dags att gå ut.
Tycker dom. Och när dom tycker något är det bara
att ge med sig och hålla med.
Jag har lärt mig för länge sedan vem som bestämmer
här hemma.
Och det är inte jag.
Det är några fyrbenta, pälsklädda varelser.
Som är helt fantastiskt underbara!
Dom tar hand om mig och hemmet, tycker dom.
Dom försöker uppfostra mig att uppföra mig på rätt sätt, vilket tydligen inte är det lättaste.
Ibland misslyckas det totalt.
Men jag blir snabbt förlåten, för jag är ju deras människa.
Det är inte så dumt att vara en katts människa.
Och det är helt makalöst bra att vara tre katters människa.

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen