Bakning och LCHF

Jag äter ju LCHF sedan några månader tillbaka.
Det går jättebra. Men ibland saknar jag att ha
något gott till kaffet.

Jag har provat olika LCHF recept på bakverk.
Men inget har blivit bra.
Sockerkakan smakar bara fett tycker jag.
Kladdkakan gjord på 70% -ig choklad smakade ingenting.
Ett annat kakrecept blev också misslyckat.
Kakorna såg insidan av soptunnan på direkten.

Jag kanske helt enkelt får ge upp tanken på kaffebröd
helt och hållet.
Om inte någon har något recept jag inte provat ännu.
Något som blir garanterat ätbart och njutbart.
Finns det någon så lämna gärna en kommentar och
hjälp mig.

Kommentarer

  1. Följ sockerkaksreceptet men häll smeten i muffinsformar. Tryck sedan ner en bit 70procentig
    mintchoklad i varje muffin. Grädda som vanligt och när muffinsen har svalnat garnera dom med grädde och eventuellt lite riven choklad.
    Hoppas du gillar det receptet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter gott. Enda nackdelen är väl att man måste äta dom direkt då. Det går väl inte att frysa in dom med grädde på. Om man inte fryser in dom och garnerar dom med grädde när man tar fram dom förståss. Vad dum jag är. Nu trillade 25-öringen ner.
      Tack för receptet! =)

      Radera
  2. kesella med fun light i :) smakar som glass

    och du är superduktig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men kesella är ju nästan rinnande.
      Inte alls samma konsistens som glass väl?
      Om det inte är Lidls kesella/kvarg förståss.
      Förresten får jag inte dricka saft så tyvärr går det inte ändå. Men du som är ett riktigt proffs på bakning har väl några goda recept att dela med dig av?
      Förresten är du superduktig själv mitt hjärta!
      Kram<3

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen