Januari har inletts

Nu har vi kommit några dagar in i januari. Jag har inte riktigt skakat av mig den s.k. helgkänslan än. Men ska börja städa undan julen nu under helgen tänkte jag.

Igår var jag på bio och såg den nya Avatar filmen. Den var över 3 timmar lång. Och pga det också lite dyrare än vanligt. 159 kr för en biljett.


 Men den var helt klart värd sitt pris. Både jag och mitt sällskap tyckte det var en bra film.

Idag har jag haft en lugn och skön slappardag här hemma.

Har bara småplockat lite och sen har jag suttit och läst. Började med en bok av John Ajvide Lindqvist idag. " Människohamn"

Den verkar bli riktigt bra. Tycker om hans sätt att skriva. Men har bara läst de första kapitlen än.

Fick hem en matleverans idag. Skönt att ha matförrådet påfyllt igen. Men som vanligt är det alltid något jag glömt att köpa. Den här gången var det en del kryddor jag behövde fylla på. Så det blir till att traska ner till lilla Ica under helgen.

Klockan börjar närma sig 14 nu. Jag ska fixa lite fika och sen sätta mig och titta på skidskytte på tv.

Ha en fortsatt bra vecka och en trevlig helg. Även om ni, som jag, inte firar trettonhelgen. Kan inte minnas att jag någonsin gjort det.



Yama undrar när all snö och is ska försvinna. Inte än på flera månader, säger jag. 

KRAMAR från mig till er.


Kommentarer

  1. Har hört så mycket bra om filmen, så det tror jag säkert att den var sevärd.
    Jag tror inte jag heller har firat direkt någon trettondagsafton.
    Ha en fortsatt fin kväll.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Trettondagsafton är ju en riktigt gammal kyrkohelg som det är lite konstigt att den fått hänga kvar.
    Dom har ju rensat bort andra, som pingst tex.
    Hoppas du har kryat på dig nu. Ha en bra helg.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Avatar vill jag också se! Fint att höra att den var bra :) God fortsättning!

    SvaraRadera
  4. Ja januari rullar på. TACK snälla för din otroligt fina kommentar på min blogg...mitt hjärta tog ett skutt av glädje! Härligt att ha läsare som just dig :)
    Jag håller med Yama, när ska snön försvinna???
    Kramis från Titti

    SvaraRadera
  5. Kikar in igen och vill bara tacka för en så fin kommentar du skrev. Fotobok? Oj! Får fundera på det :)
    KRAM från Titti och ett grått Öland

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen