Höst

En underbar dag här idag. Soligt och fint. Man känner hur man lever upp så fort solen skiner. Varmt i solen men inte så varmt i skuggan. Så då håller man sig i solen där man kan.

Jag ska ta mig en promenad ner till stan. Ska se om jag får tag på de sista presenterna till våran Alex. Som fyller 8 år på fredag. En jätteviktig dag för en liten kille som längtar efter att bli stor.😃 

Sen när jag kommer hem tror jag att jag ska ta tag i hårfärgningen. Inhandlade en röd hårfärg häromdagen på Rusta.


Tyvärr brukar det inte bli lika rött som på bilden. Men jag brukar bli nöjd med resultatet ändå. 

Det är inte bara hemmet som ska "höstas" till. Även jag själv ska bli lite höst fin nu. Haha.

Även matlagningen förändras till hösten. Nu övergår jag från sommargrillningen och lätta salladerna till lite kraftigare mat igen. Nu blir det mycket goda grytor och mustiga soppor. Hittade en kalops i kokboken som såg så frestande god ut.


Eller hur? Visst ser den god ut? Det var länge sedan jag gjorde kalops sist.

Det enda som inte förändras för mig med årstiderna är mitt kaffedrickande. Den vanan är konstant. Mycket kaffe ska det vara. Och det ska vara starkt och hett. Och osötat. Jag är en riktig kaffetunna. Haha.

Och nu känner jag att det är dags för en kopp. Innan jag ger mig iväg på dagens lilla shoppingtur.

Ha en riktigt fin dag nu. KRAMAR

Kommentarer

  1. Man märker snabbt på bara ett år, hur de blir lite mera vuxna våra barnbarn.
    Jag har bestämt mig att jag ska släppa fram mitt gråa i håret. Så frissan ska bara få göra lite slingor näst gång, så man inte ser utväxten så markant. Nu får vi se om det jag bestämt med håret om jag orkar hålla det med.
    Här blir det lite grilla fortfarande men jag gjorde en gryta i söndags till oss.
    Kaffe dricker jag bara 2 gånger om dagen numera. Morgon och kväll.
    Ha en fortsatt fin dag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. ja du hösta till de lite borde man kanske göra både hemma och med kroppen å kläder ..lite färg i håret förhöjer ...rött passar inte alla men de är snyggt ..hoppas du blir nöjd ..grytor är gott på hösten riktigt höstmat ..beror väl på att alla grönsaker är redo att användas nu på hösten så då gjorde man ofta grytor förr ...mättande och räcker till många eller i flera dagar till en person... perfekt ..ha en bra stund på stan ...hade fint

    SvaraRadera
  3. Goda mustiga grytor och mycket kaffe blir bra till hösten :) Här har du en till kaffetunna...dags för en påtår tror jag!
    Kram från Titti och ett grått Öland

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen