Nu får det sluta att regna

Det har varit en regnig helg här. Idag är det fortfarande lite regnskurar och väldigt grått. Men i alla fall 20 grader ute. Så inte så kyligt.

Som vanligt springer dagarna snabbt iväg. Man hinner inte riktigt med ibland. Vilket ju i och för sig kan vara att föredra framför tråkiga dagar. Som går i snigelfart.

Den här veckan är det midsommar vecka. Då vill jag ha sol, sol och mera sol! Riktigt mycket sol ska det vara. Så man kan sitta ute och grilla. Njuta av vädret. Och solvarma jordgubbar ska det också vara. Svenska söta jordgubbar.


Men det är ju ganska vanligt att det regnar på midsommaraftonen. Tyvärr. Förhoppningsvis blir det här en helg utan regn. Jag ska fira midsommar hos min bror. Dom bor vid havet. Så där kan det ju hända att eventuella regnskurar blåser förbi. Vi får väl se.

Jag pysslar på med lite allt möjligt här hemma. Har haft ganska sköna och lugna dagar. Har varit hos dottern och så har jag varit och handlat lite. Bara vanliga vardagsbestyr. Inget märkvärdigt. Väldigt skönt.

Lämnade prover på labb i torsdags så imorgon ska jag träffa min diabetessköterska. Efteråt ska jag ta en fika med min dotter. På fredag åker jag de 7 milen till min bror för att fira midsommarhelgen med dom.

Så ser veckan ut. Hittills. Sen vet man ju aldrig vad som kan dyka upp.

Ha en riktigt bra start på midsommarveckan nu. Med sol och värme hoppas jag.


                                                                   KRAMAR


Kommentarer

  1. Vi får hoppas nu att vädergudarna är med er där i Svedala när det blir midsommarafton.
    Här ser det ut att bli strålande väder i alla fall.
    Ha en fortsatt fin måndagskväll.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det brukar för det mesta komma någon regnskur på midsommar. Tror vi slapp det förra året om jag inte minns fel. Så då kommer det i år igen. Haha
      Kram

      Radera
  2. Regn?????! Så skönt!!!! Vi har värsta värmeböljan här, jag smälter snart bort!!! Allt grönt vissnar och gräsmattan är helt snustorr och gul...så om jag skickar lite sol till dig kan du skicka lite regn till mig då??
    Ha en fin vecka och snart midsommar!
    KRAM från Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Titti, vi kan vara lite väder häxor och byta väder med varandra ett tag. Det regnar för 5e dagen i rad här nu.
      Väldigt grönt men också väldigt blött.
      Tar gärna lite sol av er.
      Ha det bra trots vädret.
      Kram

      Radera
  3. man är aldrig nöjd med vädret hahah men visst är de mysigare med lagom väder under midsommar ..önskar dig en trevlig midsommar vid havet med din bror ...hade fint

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Blondie. Jag önskar dig en fin midsommar också.
      Med lagom väder haha.
      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen