Kolsvart ute.

Uppe tidigt idag och väntar på att Alex ska komma.

Det är fortfarande mörkt ute och kaffet känns som en livlina.

Jag tycker verkligen inte om tidiga morgnar. 

Men jag tycker om mina fredagar med Alex. Tidiga morgnar och stora gäspningar följer med på köpet. Bara att ta det för vad det är, något som gått över och glömts bort om en halvtimme.

Fick veta igår att en av dotterns vänners 12 åring fått Covid-19 i skolan. Det är det första barnet i vår bekantskapskrets som har drabbats. Känns som vanligt som om allt kommer närmare när det drabbar någon man känner.

Och det känns lite läskigt när det drabbar barn tycker jag.

Men det ska jag inte uppehålla mig vid den här tidiga fredagsmorgonen. Det har jag inte tid med. Vi delar nog samma oro alla människor världen över.

Nu kommer snart mitt fredagssällskap. Det perfekta sättet att inleda helgen på. En dag tillsammans med Alex.

Ha en fin fredag ni också. Kram



Kommentarer

  1. Vi har ännu så länge ingen som haft eller fått covid-19. Varken här i Spanien eller i Sverige.
    Ha en rolig och intensiv fredag nu med barnbarnet.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Grannen har förlorat 2 i sin familj i covid. Den yngsta var bara 50. Min syster I sthlm har haft covid, hela familjen 6 personer. Men alla är friska nu.
    Så här är det snarare ovanligt att inte ha någon bekant som haft det.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vi har flera vänner som drabbats av covid. Men än så länge ingen i den närmsta familjen. Jag oroar mig över min dotter som jobbar inom sjukvården. Hon utsätts ju för smitta hela tiden.
    Härlig inledning på helgen att vara en dag med charmtrollet Alex. Då förstår jag att du står ut med att vara lite trött.
    Ha en fortsatt trevlig helg nu.
    Kram S

    SvaraRadera
  4. Tack S. Ha en trevlig helg ni också.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Tror min ena granne har haft de sen känner jag ingen mer som fått de
    hoppas du hade en bra fredag med barnbarnet
    Ha en fortsatt fin helg

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning