Idag blir jag "super" mormor

När man som jag bor uppe på Södermalm här i Sundsvall. Är det backar överallt. Det kan kännas lite jobbigt ibland. Vart man än går är det alltid backar upp eller ner.  Men det har en fördel. Det är att man har en fantastisk utsikt.

Backe där jag bor med utsikt över en del av stan.

                                        Utsikt över stan från södra berget.

Så om man har ork i benen att ta sig uppför alla backar finns det många fina utsiktsplatser här uppe på söder.

På min promenad igår såg jag en häck med bär i. Har aldrig sett en sån förut. Den hade klasar med bär som var både svarta och röda.


Är det någon av er som vet vad det är för växt? Har gått förbi på samma väg många gånger förut. Men aldrig lagt märke till den förut. Konstigt, vet inte varför.

I eftermiddag kommer min största beundrare, Alex, hit. I hans ögon är mormor en "superhjälte" som kan allt och vet allt och alltid har tid att leka.


                                      Supermormor, hahaha. 😂😂

Ja man får vara glad att barnbarnen trivs hos mormor och gärna vill komma hit och umgås med mig. Ju större dom blir desto mer sällan blir övernattningarna. Eftersom det är kompisarna som är viktigast då. Precis som det ska vara. Men tonåringarna kommer och hälsar på ibland ändå som tur är.


Det lär bli en helg full med lek och stoj. Och självklart en massa mys också. Någon datatid får jag nog inte. Så därför får jag önska er en trevlig helg redan nu. Vi "syns" på måndag igen. Ha en mysig helg och var rädda om er.
KRAMAR


                         


Kommentarer

  1. Det är inte dåligt att vara super mormor. Låter mysigt.
    Känner inte heller igen växten.
    Konstigt med bär i båda färgerna på samma klase.
    Ha en mysig och busig helg med Alex nu.
    Kram S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack S. Har haft en mysig helg med min busunge.
      Ingen verkar veta vad det är för växt jag hittat.
      Kram

      Radera
  2. Ha nu en superduperkul helg med Alex.
    Har inte en aning om vad det kan vara för växt.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Carin. Det är så konstigt att inte någon verkar känna till växten.
      Den växer i en häck vid en gata här. Men inte vid något hus. Så den är inte
      planterad av någon som bor här. Får fortsätta leta svar.
      Kram

      Radera
  3. Är det nån slags aronia kanske?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej det är ingen Aronia. Såna har vi också här och de ser inte likadana ut.

      Radera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det här är en privat blogg. Inte något forum för er att göra reklam för er verksamhet.
      Var snälla och respektera att min blogg är reklamfri.

      Radera
  5. Har googlat på växten utan att hitta något. Ett riktigt mysterium.
    Göran

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Göran, jag har också googlat med samma resultat.
      Det verkar få förbli ett mysterium. =)
      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen