Stilla Söndag



Jag skriver väldigt sällan här på bloggen.
Det beror väl mest på att jag inte har någon inspiration att skriva.
Det händer inte så mycket att skriva om just nu heller.

Våren har äntligen kommit hit upp också.
Men det blåser så kraftiga vindar att man inte kan vara ute och njuta av solen.
De här "stormvindarna" verkar bli något vi får vänja oss vid.
Klimatförändringarna som visar sig igen.
Om ett par år är vi väl så vana vid de här kraftiga vindarna vi har hela tiden att vi inte ens tänker på det.

Jag har inte kunnat vara ute på ett par dagar ändå.
Jag har fått benhinneinflammation.
Väldigt smärtsamt.
Och jag ska hålla mig hemma och vila tills det går över.

Vad annat har hänt här, i stillhetens tempel, där det aldrig händer något?

Jag har provat en ny diet igen (111:e gången)
Vi får väl se hur det går.
Hoppas på att det här ska vara gången det verkligen fungerar.
Och på att benhinneinflammationen ger med sig så jag kan återuppta motionerandet också.



Nu ska jag halta iväg till soffan och sträcka ut mina värkande ben en stund.

Ha en skön Söndag!


Kommentarer

  1. Jag känner att jag lika gärna kan köra repris på det som jag skrev vid den här tiden förra året, och förrförra och året före det. 'Jag vet vad som kommer hända: när häggen slår ut kan jag inte låta bli att fota det och lägga ut på bloggen, sen kommer liljekonvaljerna och sen semester på landet..osv.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ja det är så sant! Jag borde köra repriser på gamla inlägg. Ibland känns det ju ändå som om man bara upprepar sig hela tiden. =)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen