Att göra som en hund



Idag hade jag gjort upp planer med en vän.
Men i sist minuten ringde hon och avbokade.

Först blev jag irriterad, eftersom det har hänt ett antal gånger sista tiden.
Antingen har hon avbokat, ändrat tider eller helt enkelt ändrat våra gemensamma planer helt.
Så det har handlat enbart om vad hon vill göra.

Det har faktiskt gått så långt att jag börjat fundera på varför vi umgås över huvud taget.

Så när hon avbokade nu igen kände jag irritationen börja röra sig inom mig.
Men irritation skulle ju inte göra något bättre.
Så jag lyckades skaka av mig den.

Jag är väldans stolt att säga att jag lyckades plocka fram hunden inom mig.
Utan att lyfta benet, "kissade" jag mentalt på hela situationen och gick vidare.

Irritationen är som bortblåst och nu viftar jag glatt
på svansen igen.

Kommentarer

  1. Svar
    1. Tack! Ibland förvånar man verkligen sig själv. =)
      Kramar och NosGos

      Radera
  2. Helt rätt gjort. Men man kan väl tjejkissa också? Ser inte meningen med att lyfta på benet och kissa samtidigt, verkar svårt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så slipper man hålla balansen, stå på ett ben och kissa samtidigt.
      Mycket smartare förståss. =)))

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning