Tänk vilken tur jag har.

Jag har gått och tittat på en extra frys jag skulle vilja ha. Den jag har är så liten att man nästan inte får plats med något.
I två års tid har jag gått och tittat på en frys som skulle passa perfekt rent storleksmässigt här hemma hos mig.

Vad händer? Jo plötsligt får jag ett samtal från min dotter som undrar om jag skulle vilja ha en frys.
Det visar sig att dom varit tvungna att åka iväg akut och köpa en extra frys, medans dom väntar på en
 större som dom ska ha.
Men extra frysen behöver dom bara för en kort tid och sen får jag den.
Dessutom är det just den frys jag själv gått och tittat på, fast det visste inte min dotter.

Sen har jag behövt köpa en ny golvlist till duschen.
Den jag hade, i någon slags gummi, har lossnat.
Hittade en metallist på Bauhaus för 500 kronor.
Men ville kolla om det fanns billigare någon annanstans, så jag köpte inte den.

Vad händer? Jo min bror har köpt en ny lägenhet.
I badrummet ligger en metallist, likadan som den jag såg på Bauhaus.
Eftersom min bror ska sätta in dusch dörrar behöver han inte listen, som förresten är helt ny.
Så då får jag den.

Vad är det som händer? Har jag någon lyckofé någonstans som uppfyller alla mina önskningar?
Inte mig emot! Det är bara så ovanligt.

Jag kanske ska börja klappa på grannens dörr när jag går förbi och önska att det var mitt namn som stod där.
Grannen har en större lägenhet på nedre botten.
Jag har suktat efter den ett tag.
Vem vet, jag kanske får ett erbjudande om att överta den nu när jag verkar ha turen med mig i allt.

Förresten så ska jag nog passa på att köpa en trisslott.


Kommentarer

  1. Hoppas det håller i sig! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det verkar inte så tyvärr. För nu har jag fått ryggskott OCH blivit förkyld.
      You win some and then you lose some.
      Kram och NosGos =)

      Radera
  2. Mysigt, plötsligt händer det... om man kan vänta lite. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är en människa med brist på tålamod när det gäller väntan.
      Blir tyvärr inte bättre med åren heller. =)
      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning