Dagens rapport.


Det regnar här just nu och är bara 14+ grader.
Förhoppningsvis blåser regnvädret förbi ganska snabbt så vi kan få en solig eftermiddag iallafall.

Större delen av förmiddagen ska jag ändå sitta i en bil
Ska följa med bästa väninnan till hennes familjs torp.
Som ligger långt härifrån.
Först flera mil på en vanlig landsväg och sedan de sista milen på en skumpig skogsväg.
Så då gör det inte så mycket om det regnar.

Det känns som om det är helg redan.
Får påminna mig själv om att det bara är torsdag.
Tror att det beror på att det är så tyst och lugnt här omkring just nu.
De flesta grannarna är på semester.

Fick kort från en kompis som är i Turkiet just nu.
Ett par andra vänner kom hem från Thailand igår.
Det är inte många av mina vänner som semestrar i Sverige nu för tiden.
Det är nästan lite synd tycker jag, för det finns så många fina platser att upptäcka här i Sverige också.

Jag tror att de flesta av mina vänner bara har besökt en begränsad del av vårt avlånga land.
Jag har också många platser jag inte varit på.
Så varför inte ta och gynna den svenska turistnäringen lite också.
Det var bara ett litet förslag, en tanke bara.

Nu ska jag göra mig redo för dagens biltur.
Ha en bra dag! Och glöm inte att le!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning