Mamma


Min gamla mamma ringer till mig minst ett par gånger
om dagen, till min måttliga förtjusning.
Samtalen är sällan viktiga, de handlar om allt från
toalettbesök till vilken post hon fått eller vad hon ätit
till middag.

Jag lyssnar mer eller mindre tålmodigt, suckar tyst för
mig själv och tycker att hon är jättejobbig!

Jag tröstar mig med att om 30 år när jag är lika gammal som hon är nu........då är det min tur att
vara lika jobbig mot min dotter.
Som kommer att sucka för sig själv och tycka att
mamma är väldigt påfrestande.

Allt går runt i ett evighetshjul. Och det man ger ut
får man tillbaka, tror jag.

                                             Bild lånad från facebook

Kommentarer

  1. Det är inte lätt att vara mamma. Det är inte så lätt att vara pappa heller ! Det kan ibland kännas sorgligt att man inte kommer så där nära som bara en mor kan. Visst är det en naturlig rollfördelning, en far bär inte barnet och kan heller inte amma. Och javisst (ordspråk!): som man sår får man skörda...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det gäller att inte så för dåligt alltså och att
      rensa bort allt ogräs. =)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning