Libras regndans

Regnet står som spön i backen här idag.
Det har smattrat mot snedtaket ovanför min säng
hela natten. Det är ok för då sover jag gott.
Men nu är det dag så nu vill jag att det ska sluta.
Men icke sa nicke, det bara fortsätter.
Den här sommaren verkar bli en av alla som 
bara regnade bort. *suck*


Jag är så desperat uttråkad av detta regnande att
jag t.o.m funderar på att gå ut ändå.
Jag kanske skulle gå ut och dansa barfota i alla
vattenpölarna.
Regnkläder? Nej absolut inte! Vad är det för vits
att dansa runt i regnet i regnkläder! Ingen alls!
Jag väljer nog barfotastilen, kanske ska klä mig
i mitt nya gula nattlinne.
Det blir en härlig syn. I mitt inre i alla fall.


Känner mig riktigt upplivad och glad nu.
Regna på bara gråa moln! Regna på! 
För nu kommer jag och dansar för dig!

Kommentarer

  1. Regndansen måste ha blivit en soldans.
    För nu slutade det regna och solen kom fram.
    Tack för det :D
    Kram/S.B

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen