Dagens inlägg

Det har redan hunnit bli torsdag.
En grå mulen dag i min del av landet.
Det faller ett tunt duggregn och dimman hänger
i luften och bäddar in allt i vit bomull.


Jag skulle putsa fönstren åt mamma idag.
Men eftersom vädret inte var med på det får jag
väl nöja mig med att ta insidan så länge.
Och byta gardiner förståss.


Tycker att vi hade kunnat skjuta upp fönsterputsen.
Till en dag utan regn.
Men det är inte någon idé att ens föreslå det.
Sen mamma blev gammal har hon inget tålamod alls.
Däremot har hon en envishet som inte är av denna världen.
Och allt hon vill ha gjort ska ske på en gång.


Så om ni mot all förmodan skulle se någon som står
och putsar fönster i regnet idag.
Så vinka lite glatt, för det kan faktiskt vara jag.

Kommentarer

  1. Svar
    1. Såg du att jag vinkade tillbaka? =)

      Radera
  2. hoppas det gick bra med fönstren och att ni har
    bättre väder idag :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo tack det gick bra med fönstren trots allt.
      Men med vädret är det si så där.
      Efter gårdagens underbara vårväder vaknade jag upp
      till snö och minusgrader idag. =(

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen