Måndagsbloggen

Så har en vecka rusat förbi igen. Det är lite märkligt det här med tiden. Men ju äldre jag blir, desto fortare verkar tiden gå.



Ändå gör jag inte så mycket. Har absolut ingen stress och nästan inga måsten i mitt lugna pensionärsliv. Det enda grubbleriet varje dag brukar vara : "Vad ska jag laga till middag?"

Det är ju inte alltid så kul det där med middag när man äter ensam. Alla singlar känner nog till hur det kan vara. Trist att laga mat till en person. Ibland slutar det med något jag rör ihop i sista minuten när magen kurrar. Helt oplanerat och bara något som går snabbt och som mättar. Urtrist.

Dessutom äter jag alltid middag framför tv:n.  

Förutom det tråkiga i att alltid äta ensam så trivs jag med att leva själv. Brukar säga att jag är lycklig singel.  

Jag gör vad jag vill precis när jag vill utan att behöva ta hänsyn till någon annan. Utom katten förståss. Min fyrbenta sambo. Vi har varit sambos i nästan 15 år nu. 

 


En helt perfekt sambo. Självständig men kärleksfull och kelig. Fast bara mot mig. Kelar aldrig med någon annan. Haha.

Veckan som gick gjorde jag inte något särskilt. Utom på lördagen då jag var hos dottern och träffade dotterdottern som är hemma på påsklov nu. 

När hon ska tillbaka till skolan ska vi (jag och dottern) följa med henne. Skönt för henne att få skjuts och slippa nattåget. Och roligt för mig att få se var hon bor nu för tiden. Det blir en liten rolig roadtrip.

Vi åker nu på söndag och kommer hem igen på tisdag kväll. Så nästa veckas blogg blir några dagar senare. Förmodligen på onsdag istället för måndag.

Så jag passar på att önska er en Glad Påsk redan nu.


Ha en riktigt skön påskhelg. Gör något som gör er glada. Det heter ju glad påsk, så då ska man väl vara glad. KRAMAR.



Kommentarer

  1. Kan hålla med dig att tiden rusar på i en snabbare fart när man blir ädlare 😉😀.
    Ha en härlig vecka och en trevlig liten lillsemester nu.
    Glad Påsk till dig med.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Carin. Javisst blir vi ädlare med åren. Det var ett bra uttryck. =)
      Kram

      Radera
  2. Glad påsk å ha en fin borta helg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Blondie. Hoppas du hade en fin påskhelg också.
      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning