Måndagsbloggen

Halloj. Dags för ett litet inlägg på bloggen igen.

Vad har jag haft för mig sen sist? Jag har varit på biblioteket och lånat ett par nya deckare. 

 Bra att ha något att sysselsätta sig med regniga dagar. Det blev ett par böcker av en av mina favoritförfattare. Sofie Sarenbrant.




Alex (barnbarnet) har varit här både tisdag och onsdag efter skolan. På tisdagen ösregnade det när han skulle gå från skolan. Så jag tog med ett extra paraply och gick och mötte honom. En riktig rusk dag. Regn och blåst och kallt. När vi kom hem gjorde vi mellis mys, varm choklad och mackor. 


På onsdagen sken solen igen. Och vi hade plötsligt +20 grader ute. Ofattbart vad snabbt vädret skiftar. Höstkyla och regn följs av sommarväder nästa dag.
Jag och grannen satt ute och njöt av det fina vädret hela förmiddagen.

När Alex kom på e.m. gjorde jag mellis och hjälpte honom med läxan. Efter det hann vi leka en stund innan hans pappa kom och hämtade  honom.

Vaknade till en grå torsdag. Det hade regnat under natten för det var alldeles blött överallt ute. Bestämde mig för att bara vara hemma. Hoppade i mysbyxorna och en t-shirt och sedan bara slöade jag i läsfåtöljen. En bra bok och en god kopp kaffe är en bra kombo gråa dagar.

Ibland önskar jag att jag var lite mer "huslig" av mig. Och gillade att baka och laga mat. Safta och sylta och allt som mamma alltid gjorde. Men tyvärr har jag inte ärvt en enda gnutta intresse för att hålla på med sånt.
Istället är jag sååå imponerad av alla som har förmågan att ständigt svänga ihop goda middagar. Fantastiska desserter och hembakat bröd.

Men den förmågan (eller lusten)hoppade över mig och landade hos min dotter istället. Hon är jätteduktig på allt skapande. Både mat och annat. Ja det är lustigt hur det kan bli.

Helgen tuffade på som vanligt.

På lördagen fyllde vår Alex 9 år och hade kalas med alla sina kompisar.
Jag grattade honom bara i telefonen. För vi i familjen ska ha kalas för honom den här helgen som kommer. Då har storasyster några lediga dagar från skolan. Och kommer också hem och firar 9 åringen som tycker att han är jättestor nu. 😄❤

Ja det var min vecka som gick. Inte så mycket hände att skriva om. 
Men det händer vanligtvis inte så mycket här heller.
Livet fortsätter sin stadiga lunk. Tråkigt ibland men himmelskt skönt andra gånger, beroende på mitt humör.

Ha en bra vecka. Sköt om er. KRAMAAAAR. 








Kommentarer

  1. impad över att du kommer ihåg allt som hänt under veckan ..jag satt i går å tänkte vad gjorde jag i lördas å kom inte på mer än tvätta kläder haha ...härlig vecka du haft även om dåligt väder ...önskar dig en bra ny vecka ..hade fint

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Blondie.
      Jag tror jag kommer ihåg bara för att det händer så lite här i min lilla värld. =)
      Ha det bra du också.
      Kram

      Radera
  2. En bra vecka förutom vädret då.
    Jag gillar Sofie Sarenbrants böcker med.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. Ja vädret är svårt att förutsäga just nu. Höst idag och sommar imorgon.
    Man vet inte hur man ska klä sig.
    Har du läst något av Emelie Schepp? Också en svensk författare som skriver bra deckare.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning