Måndagsbloggen

Så har ännu en vecka sprungit förbi. 

Jag har haft en rolig vecka. Har varit mycket med yngsta barnbarnet. Måndag och onsdag kom han hit efter skolan. Sedan sov han här både fredag och lördag. Blev hämtad på söndagen.

Nu är det måndag morgon, klockan är snart 6. Jag vaknade redan vid 4 och kunde inte somna om. Ingen mening att ligga och vrida sig i sängen. När man inte kan somna om kan man lika gärna kliva upp.

Så jag har varit uppe ett bra tag redan. Sitter här med en kopp kaffe och ser hur det sakta ljusnar ute. Grannarna har inte kommit igång än. Så det är verkligen fridfullt.

Snart har vi den mörka årstiden här. Runt jul ljusnar det inte förrän efter 9 på morgnarna här. Så man får njuta av det ljus vi har kvar så länge vi kan.

Idag har jag tvättstugan. Passande efter min lilla nattgäst. Skönt att få bort alla lakan och handdukar på en gång. Vi ska visst få fint väder idag. Så då kanske jag sitter ute medans jag väntar på att tvätten blir klar.

Igår när dottern kom och hämtade barnbarnet hade hon med sig älgkött till mig. Älgjakten är i full gång just nu. Jag har sån tur som har två jägare i familjen. Får älgkött av dom varje år. Det är verkligen guld värt. Så nu har jag 3 fina älgstekar i frysen. Det kommer att bli många middagar till mig framöver.

Vad har jag för planer för den här veckan då? Tvätta och städa idag. På onsdag kommer Alex hit efter skolan som vanligt. Sen vet jag inte om det blir några fler gånger jag får vara barnvakt i veckan. Förmodligen. Men det är inget bestämt än.

Ska ta mig ner till biblioteket någon dag i veckan och låna nya böcker.

Något annat har jag inte planerat än. Ganska skönt, för då kan man bara ta dagen som den kommer och se vad som händer.

Ska avsluta det här inlägget med en rolig sak jag hittade på nätet. Ni vet hur tokigt det kan bli med text på skyltar ibland. Vad sägs om den här:

Det blev dagens goda skratt för mig i alla fall. 😂😂😂  

Bra start på en ny vecka och en ny dag med lite skratt. Ha det bra.

KRAMAR 


Kommentarer

  1. tur vi har barn i vår närhet som förgyller en del dagar så de inte bara bli hemma måsten vardag liksom ..älgkött oj oj då har du att njuta av i vinter hoppas du hittar några bra böcker på bibblan ..ha en bra start på veckan ...hade fint

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha det riktigt fint du också Blondie.
      Kram

      Radera
  2. Så skoj att ha haft finbesök av minstingen flera gånger under veckan.
    Så gott med älgstekar. Blir fina höst och vintermiddagar.
    Hoppas du hittar något bra i läsväg nu på biblioteket.
    Det var en skojig text på trottoarprataren.
    Ha en ny fin vecka.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. Ha det bra du också Carin.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning