Måndagsbloggen

Veckan som gick var ganska så händelselös. Dagarna rullade på som vanligt. Med alla vanliga sysslor. Inget utöver det vanliga.

Hösten har börjat sitt intåg här nu. Man kan inte gå ut i  kortärmat längre. Även fast en del dagar är soliga.

Jag har fått en kallelse till ögonbottens fotografering. Får göra det en gång per år pga min diabetes. Men nu råkade jag ut för en ögon inflammation. Blev smittad av min dotter. Så då kan jag ju inte gå på ögon fotograferingen. Det står på kallelsen att om man inte avbokar 24 timmar innan besöket måste man betala besöket ändå. 330 kr. 

Det har man ju inte lust med. Så jag ringde för att avboka dagen innan besöket. Men då har dom en telefonsvarare som meddelar att dom har stängt och att personalen är på utbildning hela dagen. Det fanns ingen möjlighet att lämna meddelande utan man uppmanades att återkomma på måndag morgon.

Men det är ju på måndag morgon jag har min tid!!!!! Så då hinner jag ju inte avboka i tid. Hur sjutton har dom tänkt??? Tänkte dom alls?? Det hade ju varit enklast om man hade kunnat avboka på deras telefonsvarare. Som man gör till andra ställen.

Jag tänker inte snällt och beskedligt betala 330 kr när det inte är mitt fel att jag inte kunde avboka på utsatt tid.

Det var den här veckans minus. STORT MINUS för Eye diagnostics sätt att sköta bokningar. 

Veckans plus var yngsta barnbarnet, Alex, som var här och lagade mat med mig i onsdags. Han gjorde en kanongod soppa medans jag gjorde pannkakor. 

Nu är det en ny vecka. Jag ska ringa en del samtal idag. Ögonmottagningen bl.a. Och så ska jag beställa hem mat leverans från Ica kvantum. Som vanligt varje månad. 

På lördag fyller Alex år. Han blir 9 år. Han ska ha kalas med alla kompisar då. Och vi i familjen ska fira honom nästa helg.

Ja det är allt jag vet om veckan som startar nu. Tänker göra den till den bästa veckan på länge. Haha. Gör det ni också.

Ha det fint! Glöm inte att skratta. Ett gott skratt förlänger livet.

KRAMAR från mig.


Kommentarer

  1. Nej, inte ska du behöva betala den tiden när de inte kunde ta emot samtal.
    Ska bli kull att höra om du behöver tjafsa eller om de förstår.
    Här kan vi gå i kortärmat och shorts 😉 som tur är.
    Ha en ny bra vecka.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Önskar ibland att jag också bodde i ett varmare klimat.
    Jag behövde inte betala besöket eftersom dom inte hade haft öppet för avbokning.
    Så det löste sig. =)
    Kram

    SvaraRadera
  3. skönt de löste sig med avbokningen ...ha en fin helg

    SvaraRadera
  4. Ha en fin söndag du också Blondie.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning