Ny vecka

 En ny vecka har börjat. 

Den förra veckan avslutades med ett besök på marknaden igår. Jag tyckte det var lite för packat med folk. Lite för trångt i mitt tycke.

Men mysigt hade vi ju ändå. Det var jag, min dotter och de båda äldsta barnbarnen. Yngsta hade fotbollsmatch så han var inte med. Vilket gjorde att vi kunde hoppa över tivolit dom alltid har på marknaden. Något vi var glada att kunna göra.

Jag handlade inte speciellt mycket. Det blev ett fint armband och ett par kryddor. Från Junis kryddor. Gillar dom kryddorna men dom säljs inte på vanliga affärer. Så jag får passa på varje gång jag är på marknaden.

Jag tyckte inte att det fanns något speciellt billigt. Priserna hade stigit, som de gjort överallt senaste tiden. 1,5 kg hjortronsylt kostade 310 kr. Alldeles för dyrt för mig. Så det blev ingen sylt för mig den här gången.

Åt hamburgare på vägen hem. Det gick inte att äta på marknaden. Det var milslånga köer till alla matstånd. Men så brukar det vara. Kom hem mätt och nöjd och väldigt trött sent på e.m.

Ja så blev marknadsbesöket det här året.

Nu är den nya veckan här. Ikväll börjar årets upplaga av Idol. Det ska jag titta på. Ha en fortsatt bra måndag nu. KRAM




Kommentarer

  1. Så det blev en marknadsrunda.
    Fy attans vilka priser på hjortronsylten.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. ja det har varit en otrolig prisökning på allt här i Sverige sista tiden.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning