Några bilder blir det idag

 Soligt här i dag Men bara runt 20 grader.

Hade tänkt gå ner till stan idag. Men jag har ont i en fot så det blir inga långa promenader för mig. Inte idag. Förhoppningsvis kommer jag iväg imorgon istället.

Skulle lagt in bilder igår från marknaden. Men fick det inte att fungera. Tänkte göra ett nytt försök nu.



Ville visa hur mycket folk det var på den lilla ytan som marknaden huserar på. Inte alls konstigt att det blev så väldigt långa köer överallt till alla stånd.


Kryddorna jag köpte kan ju också få vara med på bild nu när jag ändå håller på. Det var det enda jag köpte på årets marknad.

Idag får mitt barnbarn Fanny äntligen börja köra sin nya moped. Hon fyllde 15 förra veckan och fick en moped av föräldrarna. Idag hade hon inbokad tid för teoriprovet. Så nu kan hon börja köra själv till och från skolan, som börjar imorgon. Eller till kompisar och till gymmet.  Förstår att hon är glad.



En bild på moppen, tagen med mobilen. Kanske konstig vinkel. Men det syns ju hur den ser ut. Det är huvudsaken.

Åren går så fort. Nu fyllde Fanny 15 och veckan innan fyllde största barnbarnet, Viktor, 17. Nästa månad fyller vår minsting, Alex, 8 år. Inte så liten längre han heller. Tycker inte det var så länge sedan de var små alla tre och lekte och stojade här. Ja, stoja gör dom fortfarande och stökar till det ordentligt haha. Men det blir inga lekar nu för tiden. Bara med Alex ibland.

Nu är det dags för lunch för en knorrande mage. Så nu ska jag logga ut för den här gången.

Ha en fortsatt bra dag. KRAM

Kommentarer

  1. Ser ut som på lördagsmarknaden hos oss här ibland.
    Det ser ut att vara goda kryddor som du köpte.
    Barn och barnbarn bara rusar iväg i åldrarna tycker jag med.
    Ha en fortsatt bra tisdag.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen