Det regnar

 Idag faller regnet ner här som i sjumila skogen ungefär. (från Nalle Puh)

Det känns i och för sig ganska skönt efter värmen. Men idag skulle jag ha gått på marknad. Och dom planerna regnade ju bort.

Jag får hoppas att det är uppehåll imorgon. Så hinner jag gå på den sista marknads dagen i alla fall.

Häromdagen fanns inga gula löv på träden här. Men nu ligger det fullt med gula löv från björkarna på gräsmattan. Tänk så snabbt förändringen kommer. Från en dag till den andra. Så nu är nog hösten på intåg. Nästa vecka börjar barnbarnen i skolan igen efter sommarlovet. Och då känns det som en bekräftelse på att sommaren är slut.

Det här har varit en vecka fylld av inställda planer. T.o.m. min tid hos diabetessköterskan blev avbokad. Ja även sjukvårdspersonal kan ju bli sjuka. 

Men nu är det helg och nu tar jag sikte på nästa vecka istället.

Har inte så mycket planerat utom ett dop nästa lördag. Så det finns plats för allt oväntat som kan hända. Haha. Bara roliga saker hoppas jag i så fall

Nu ska jag sätta på mig regnkläder, ta mitt paraply och ge mig ut och traska i regnet. Kanske plaska i regnet är en bättre beskrivning. Det ska bli en liten nöjestur runt kvarteret. Bara för att få känna på regnet och den svala luften.

Ha en bra helg på alla sätt och vis. KRAM






Kommentarer

  1. Hösten kanske kommer fort i år ...de tråkiga är regnet men vi får hoppas de inte håller i sig flera veckor i streck...hoppas de är uppehåll i dag så du kommer iväg på marknaden ...hade fint

    SvaraRadera
    Svar
    1. Regnet har slutat, solen skiner igen. Men hettan är borta för tillfället. Bara 20 grader nu.
      Väldigt skönt.
      Kram

      Radera
  2. Hoppas du kommer iväg på marknaden idag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det gjorde jag. Det var roligt men lite för packat med besökare för min smak.
      Men man får ta det som det är.
      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning