Tips som fungerade

Gårdagen sprang snabbt förbi, som vanligt.
Det berodde dels på att jag läste en hel del.
Och dels på att min Fanny (barnbarn) kom och överraskade mig på e.m. efter skolan.
Det är alltid roligt när hon kommer.

När hon gick var det middagsdags.
Så det blev ingen mer läsning sen.
Mätt och belåten slängde jag mig på soffan och tittade på Curling VM på tv resten av kvällen

De svenska damerna vann sin match mot USA.

Somnade tidigt, runt 22-tiden. Och vaknade pigg och redo för den här nya dagen vid 7 i morse.

I morse såg jag något roligt i en av mina blomkrukor.
Titta här vad kul.
Ser kanske lite ynkliga ut just nu mina små plantor.
Men det är tomatskott som börjar komma efter lite drygt en vecka sen jag planterade.

Jag fick tips på Bloggen Hallon och Blåbär som jag testade. Och nu ser man ju att det faktiskt fungerar.
Man skivar tomater och lägger i jord i en kruka, fyller på med mer jord. Sen vattnar man som vanligt tills skotten blivit tillräckligt stora att plantera om i nya krukor.

Tack Hallon och Blåbär för det bra tipset!
Det är så roligt när saker faktiskt blir som man tänkt sig.

                                                                 Kram. =)

Kommentarer

  1. Så kul att det fungerade hos dig med. Jag ska snart sätta över några skott i andra krukor hos mig nu.
    Ha en fin och bra dag.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen