Ny vecka

Det blev en "full rulle" helg här den här helgen.
Hade två av barnbarnen här hela Lördagen och halva Söndagen.

Vi lekte, spelade spel, ritade, la pussel och hade en massa mys.
Ända tills det var dags för dom att åka hem på Söndags eftermiddagen.


Efter att ha städat undan och fixat i ordning här däckade jag i soffan.
Blir alltid så otroligt trött efter att barnen åkt hem och energin inte behöver vara på topp längre.

Kröp i säng redan vid 22-tiden och somnade så fort huvudet landade på kudden. 

Men nu är det en ny vecka, en ny dag och ny energi.
Jag ska börja den här dagen med att ta mig iväg med alla mina pantflaskor.

Dom tar upp alldeles för mycket plats här.
Ska handla och fylla på matförråden lite också.
Det behövs efter mina helggäster. 

Solen börjar stiga på himlen, det är ett par plusgrader och blåser lite.
Ser ut att bli en riktigt fin dag.

Ha en riktigt fin dag nu, ni också.

Kommentarer

  1. Ja det brukar gå 180 när man har barnbarnen på besök.
    Ha en bra start på veckan du med.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning