Redan Lördag

Oj, är det redan Lördag!
Jag skulle behöva sova en stund till känner jag.
Men det hinner jag inte.
Jag ska träffa min fina familj idag.
Först ska vi till en marknad och traska runt lite.
Kanske köpa något roligt.
Sen ska vi hem till dottern för eftermiddagsfika i trädgården.
Och sen ikväll ska hela familjen på Pinchos och äta.
Det är en helt fantastisk bra Tapas restaurang.
Så därför, av dessa anledningar, blir det ingen sovmorgon för den här tanten idag.
Gårdagen ägnade jag åt att försöka tömma min klädkammare, packa kläder och rensa ut allt jag aldrig använder.
Samtidigt hade jag bokat tvättstugan för att få undan tvätt som också ska packas sen.
Så det var ett himla spring emellan tvättstuga och klädkammare.
Hann nästan bli klar, har bara en massa galgar och lite linne kvar att få undan därinne.
Men idag blir en vilodag från allt packande.
Iallafall tills jag kommer hem ikväll.
Ha nu en riktigt bra Lördag.
Det ska jag också ha.

Kommentarer

  1. Ha en toppenlördag och Pinchos är en bra restaurang.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning