Nu bestämde sig ryggen att det räckte

De senaste dagarna har jag hållit på att packa och släpat säckar och kartonger från morgon till kväll.
Det har straffat sig nu.
För som ett brev på posten gav sig min  dåliga rygg till känna.
Värken kommer och går, den släpper om jag vilar en stund.
Sen när jag håller på som bäst kommer den tillbaka och får mig att bli alldeles kallsvettig.
Jag har haft ryggproblem i många år, det är inget nytt och jag vet hur jag ska handskas med det.
Men det kunde ju inte komma vid ett sämre tillfälle än under en flytt.
Så idag går jag på halvfart.
Det går väl det med, det måste det ju göra.
Dagarna springer snabbt iväg, snabbare än man tror.
Snart är det den sista och då ska allt vara klart att flyttas.
Ryggvärk eller inte.
Så nu är det bäst att jag sätter igång igen.
Hej och hå.

Kommentarer

  1. Ta det lite lugnt nu så du inte blir sängliggandes med en massa värk.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning