Fiberindragning på g

Vi ska äntligen få fibernät i vårt hus.
Jättebra tycker jag.

Men lite mindre bra är att vi får en hyreshöjning som heter duga.
Min hyra höjs med ca 1200 kr./månad.
Jag fattar att det innebär höjda kostnader för värden att dra in fiber.
Men varför en så hög höjning?
Jag hoppas att det innebär att värden kommer att ansluta en leverantör till hela fastigheten.
T.ex ComHem, så att det sedan kommer att ingå gratis till varje lägenhet.

Då kan jag bättre förstå den höga hyreshöjningen.
En av mina bekanta fick också fiber indraget.
Men sen fick hyresgästerna själva skaffa egna leverantörer och stå för månadskostnaderna själva.
Så deras hyra höjdes inte så mycket.
Det kanske hade varit bättre att göra så.
För det är ju inte alla grannar här som ens vill ha fiber.
Jag är nog i minoritet, som vill ha det.

Nu ska jag ge mig iväg hem till dottern.
Ska äta middag där och umgås lite med mina sötäpplen.

Det blir en mysig avslutning på en annars ganska så långtråkig dag.

Jag hoppas ni har haft en bra start på den nya veckan.
Nu sticker jag iväg.
Hej så länge. 





Kommentarer

  1. Då får vi hoppas du får en leverantör på denna höjning.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning