Redan Fredag



Oj, så fort den här veckan har gått!
Den har bara rusat förbi. Blev lite förvånad när jag insåg att det ju faktiskt är Fredag redan.

Jag har haft en intensiv och stressig, men givande, vecka.
Nu ska det bli skönt att bara koppla av hela helgen.

Om jag har tålamod att bara ta det lugnt förståss.
Det återstår ju att se.

Apropå att tiden går så fort, så är det första advent
nästa helg.
Det känns som om julen närmar sig med stormsteg.
Det får den gärna göra, inte mig emot.
För jag har redan köpt alla julklappar. 

Tidigt? Jag vet. Har aldrig varit ute i så god tid förut.
Men det känns skönt att veta att jag kan koppla av och ta det lugnt.
Och slipper vara ute och trängas med tusentals andra i den värsta julruschen sedan.

Jag avskyr den där trängseln i julhandeln med sönderstressade människor som verkligen inte är särskilt vänligt inställda till varandra.
Julefrid, jo jag tackar! Det är snarare julestrid!

Men idag är det som sagt var Fredag.
Dags att sätta på sig sköna hemmakläder och bara njuta av helgen.
Om några timmar iallafall.

Ha en riktigt skön helg! Det ska jag också ha.








Kommentarer

  1. Vi ska mysa! Det bästa som finns! Nosdbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja katter kan verkligen mysa. När dom är på det humöret förståss.
      Kram och NosGos =)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning