En mörk Måndag morgon.

Jag hatar att stiga upp när det är kolsvart ute.
Golven känns kalla och helst av allt vill jag bara krypa ner i min varma säng igen.

Den här årstiden är de mörka morgnarna verkligen jobbiga tycker jag.

Så direkt jag stiger upp tassar jag omkring och tänder levande ljus.
Och då förvandlas plötsligt den tidiga, mörka och kalla morgonen till något helt annat.
Då blir det plötsligt en riktig:
Jag äter min frukost vid levande ljus och njuter en stund av morgon friden innan dagen sparkar igång.
Tänk vad lite som behövs egentligen.

Kommentarer

  1. De mörka mornarna dröjer sig kvar för länge och kvällningen har för bråttom fram tycker jag. Vill man dra nytta av dagsljuset har man inte lång stund att njuta av men lite är alltid något!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är så sant. Mörka morgnar vill man helst bara få somna om. =)

      Radera
  2. Ja, tänk att något som börjar så dystert kan bli så bra!
    Det gick bra för mig idag också. Jag får behandling som kommer att återställa synen helt.
    ♥ ♥ ♥ Kram ♥ ♥ ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. HURRA!!! Vad bra att det ordnar sig med dina ögon! Det var verkligen glädjande nyheter!
      Stoooor Kram <3

      Radera
  3. Längtar till advent med alla ljus i alla fönster, känns genast varmar då.Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja och när det är riktigt mycket snö ute så lyser den upp också så det blir lite ljusare. NosGos =)

      Radera
  4. Låter jätemysigt, tyvärr har jag så bråttom på morgonen att jag inte hinner mysa, vågar inte tända ljus för tänk om jag glömmer att blåsa ut dem när jag åker till jobbet? Tar igen det när jag är ledig, jag ligger helst kvar i sängen då med fika och en bra bok och nu har jag tänt mammas gamla adventljusstake som lyser så fint bakom mina spetsgardiner, tänk att den ljusstaken fortfarande fungerar den måste vara 50 år gammal om inte äldre, och jag är så rädd om den, påminner om mina barndoms jular uppe i norrbotten...oj vad jag blir nostalgisk, önskar dig en skön första advent! Hälsningar från Åsa i Hälsingland

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har också adventspyntat nu. Jättemysigt! Önskar dig också en riktigt skön första advent! =)

      Radera
  5. Det är det som är så härligt med den mörka årstiden att man kan ljusa upp den med att tända en massa ljus.

    ha de gott
    ottokram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha det gott du också Otto! Stor Librakram =)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen