Ledig idag.



Fredagen är här! Och jag har blivit oväntat ledig.
Kunde inte vara bättre.

Tänker städa lite här hemma. Och sedan ägna resten av dagen åt att göra ingenting och allt som faller mig in.

Det där "allt som faller mig in" vet man aldrig vad det kan tänkas vara.
Det är det som är det bästa med det.

Sedan kommer jag att spendera resten av helgen med mitt barnbarn.
Det ser både hon och jag fram mot.

På Söndag är det första advent. Jag har satt fram mina adventsstakar och hängt upp min stjärna.
Det är jättemysigt.
Jag och barnbarnet ska tända ljus och ha adventsfika med lussekatter och pepparkakor.
Precis som det ska vara.

Och kan ni tänka er att jag har fått en adventskalender!
För vuxna. Alltså inte med godis i, utan med saker i.
Jag är väldigt nyfiken på att få börja öppna den.

Hoppas att ni alla får en trevlig helg!
Och en riktigt skön första advent!

Kommentarer

  1. Jag hoppas på en solig och inte alltför blåsig helg. Blir det det så ska kameran och jag ha en mysig stund ute.

    SvaraRadera
  2. Här har det regnat och blåst stormvindar hela helgen. Idag vaknade jag upp till snö.
    Få se om den ligger kvar. Det är bara -1 så det gör den nog inte. Inte så länge i alla fall. =)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning