Jag är en gnällspik idag!


Känner mig som Butter idag, sur och gnällig.

Jag har haft ont i ryggen i ett par dagar.
Varit tvingad att hålla mig i stillhet, äta värktabletter och bara vila och ta det lugnt.
URTRIST!!!

Jag är dålig på att vara sjuk.
Hatar att bara ligga.
Blir rastlös och uttråkad efter bara en liten stund.
Och sen blir jag sur och gnällig.

Kan inte ligga och läsa eftersom jag inte kan hålla upp armarna mer än korta stunder.
Kan varken stå, gå eller sitta mer än korta stunder.
Det enda jag kan göra är att ligga och glo på tv.
Och det vet ju alla att hur många kanaler man än har så finns det ju aldrig något att titta på.

Jag har sett en massa konstiga program som jag aldrig skulle tittat på annars.
Mitt förfall är totalt.

Ringde till mamma för att gnälla av mig lite.
Men det var inte mödan värt.
Glömde att mamma ju de senaste åren, sen hon blev gammal, alltid kopierar allt.
Det jag har, har alltid hon också.
Det spelar ingen roll vad det är.
Huvudvärk, feber, ryggont eller pengabekymmer.
Hon har alltid exakt samma prognos som den hon pratar med för tillfället.
Så nu har hon också ryggskott.
Men hon skulle gå ner till affären ändå.
Skrattretande, men idag är jag inte på humör att skratta.

Nej nu orkar inte min rygg sitta här längre.
Så nu ska jag stappla tillbaka till sängen och inta ryggläge.

Ska försöka hitta mitt positiva tänkande någonstans i spillrorna av mitt vanliga jag.
"Skönt att jag måste hålla mig hemma idag när det är så dåligt väder." 
(det är dimma och -4 grader just nu)
"Det här är nog sista dagen jag har ont, imorgon är jag bra igen"

Ha en bra helg! (utan gnällspikar)

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning