Stormig Lördag, tänd ett ljus för de drabbade i USA


Det stormar utanför mitt fönster.
Snön vräker ner samtidigt som det blåser så fönsterrutorna skallrar.
Man ser inte vilken del av snön som är det som kommer nytt och vilken del det är som blåser upp från marken med stormvinden.
Kort sagt så är det oväder här idag.

Naturligtvis måste jag ge mig ut i det "sköna" vädret.
Måste ta mig till affären och sen har jag lovat titta in
hos en kompis efter det.

Avvaktar nog en stund och hoppas att det lugnar ner sig lite innan jag måste ge mig iväg ut.
Tror knappt man ser handen framför sig i snöstormen.
Men ibland ser det ju värre ut när man tittar ut än vad det verkligen är.
(försöker lura mig själv att det är så)

Något annat det stormat om är beslutet att redigera
bort vissa scener ur Kalle Anka på julafton.

Disney har beslutat att klippa bort vissa scener ur den
 traditionella Kalle Anka på julafton. Anledningen är att de tycker att sekvenserna speglar stereotypa bilder av svarta och judar.

Man kan ju tycka att Kalle Ankas jul sett likadan ut i
över 50 år.
Men är det verkligen så farligt med lite förändringar?

Något som är mer värt att sörja över än Kalle Anka
är väl den senaste massakern på oskyldiga barn i USA.
Det är så fruktansvärt det som hänt där, ännu en gång.
Jag lider med de stackars drabbade familjerna.
Inga föräldrar ska behöva begrava sina barn.
En sån oerhörd sorg det måste vara.
Jag tänder ett ljus och ber en bön för alla de drabbade.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning