God morgon mina vänner.


En perfekt illustration av hur mina morgnar ser ut.
Jag äter frukost vid datorn samtidigt som jag kollar
facebook och mina bloggar.
Jag har fler "vänner" på nätet än i verkliga livet.
Patetiskt? Kanske det, men jag skrattar åt det och
dessutom tror jag att det är fler än jag som känner igen sig.

Idag inleds den sista veckan före jul.
Jag tycker det är en mysig vecka.
Jag pysslar lite och fixar det sista inför jul.
Julmaten ska inhandlas, hemmet ska julstädas
och så ska jag iväg och äta julbord med min väninna.

Idag är det tvätt och städdag.
Det ska bli skönt att få det klart.
Ska släpa fram extra sängen också och kolla att den är okej.
För på lördag kommer min mamma och ska stanna 
över julhelgen.
Hon brukar åka hem på kvällen på annandagen.

Tvättdagar brukar kännas super trista annars.
Men sista veckan innan jul kan inte ens tvätten rubba mitt goda humör.
Så nu packar jag mig ner till tvättstugan.
Ha en bra dag alla mina bloggisar!
Glöm inte bort att le. Ett leende kan bota det mesta.

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning