Skönt att vara hemma

Åh så skönt det är att vara hemma igen!
Att få sova i sin egen säng, duscha i mitt eget badrum
och helt enkelt vara i mitt eget hem bland mina egna grejer.

Det låter som om jag varit borta i flera veckor.
Fast det bara varit i tre dagar.
Jag antar att jag är extremt hemma kär.

Men nu blir det inte tid att bara mysa här hemma.
Nu är det dags att göra det sista inför julen.
Planera matinköp, skicka julkort, boka julbord och kolla att allt är förberett och klart.
Ganska mysiga förberedelser som fyller mig med äkta
julkänsla.

Tyvärr  är det också dags för julstädningen.
Den STORA julstädningen som sker innan min mamma anländer för att vara hos mig över julhelgen.

Det ska vara skinande rent överallt.
Även om det är det annars så måste det vara extra
skinande rent och fint.
Nu när mamma är gammal så ser hon säkert inte alla detaljer, men vanan sitter i från förr.
Om hon inte tyckte att allt var så som hon ville ha det,
då gjorde hon om det.
Oavsett vad jag tyckte om det.
Hon kunde tex stå och putsa mina fönster när jag vaknade på morgonen.

Så därför sitter vanan i, att innan mamma kommer måste allt vara EXTRA EXTRA städat och fint.

Men det tar jag tag i nästa vecka.
Idag ska jag bara vara glad att jag är hemma igen.


Kommentarer

  1. Hemma är bäst! Slit ut dig lagom mycket med städningen.Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag ska försöka.
      NosGos och Kram =)

      Radera
  2. Känner igen det där. Borta bra men hemma bäst...och, mamma är alltid mamma, själv betraktas vi som barn hur gamla vi än är. Min mor dammar ovan där sedan ganska länge. Försöker att inte följa i de fotspåren. (ingen större risk, jag är för gammal, och dessutom man!) Välkommen hem förresten...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är ganska gammal själv =) Men jag lär mig aldrig ändå.
      Omöjligt att lära gamla hundar sitta ju.
      Städar på fast jag tycker det är jobbigt. Gud så korkad jag är ibland. Tur att jag kan skratta åt mig själv i alla fall. =))

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen