Måndagsbloggen

Måndag morgon, kl är 8. Lite små disigt ute just nu. Och än så länge bara +14 grader. Känns faktiskt skönt. Det skulle inte bli mer än +22 idag. Och det är alldeles lagom temperatur för mig.

Helgen har varit väldigt mysig. Firat Mors dag med familjen. Blev ordentligt firad med tårta, blommor och present. 

Jag fick en jättefin ljuslykta med en text på till en mamma.


Så här ser den ut när den är tänd på kvällen. Och texten är också fin.

Dottern hade med sig ett parasoll till mig så jag kan sitta på min soliga uteplats även varma dagar. Har satt fast det i staketet runt uteplatsen med hjälp av bunt band. Det blev perfekt.

Ja helgen gick fort och nu är det dags för en ny vecka igen.

Idag har jag bara tänkt ta det lugnt här hemma. Imorgon ska jag åka till hälsocentralen på diabeteskontroll. Passar nog på att handla lite på hemvägen. På onsdag kommer Alex som vanligt. Och resten av veckan är än så länge helt oplanerad. 

Nu är det bara 10 dagar kvar tills mitt äldsta barnbarn tar studenten. Jag har haft såna grubblerier på vad jag skulle köpa till honom i studentpresent. Men så visade det sig att han inte ville ha en massa, enligt honom, "onödiga" prylar. Utan önskade sig pengar istället. Så då löste sig det problemet. Skönt.

Har svårt att fatta att barnbarnen blivit så stora. Mina små sötäpplen är inte så små längre.


Viktor är 19, Alex i mitten blir 10 i höst och Fanny är 17 år. Det är på barnen man ser hur fort tiden går.

Konstigt att man inte blir äldre själv, haha. Kan ju låtsas det i alla fall.

Ha en bra vecka nu. KRAMAR






Kommentarer

  1. ja du ..vi är ju bara kring 25 eller heheheh ..fina presenter du fick å mysigt med fika stund ....lite väl varmt ahr vi haft en del dagar en tur nog har jag skugga att sitta på de med mitt soleksem ...önskar dig en fortsatt fin vecka ..vi får njuta under parasoll de går sååå bra så

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja sommaren är härlig även när det är stekhett.
      Bara man hittar skugga och har något kallt att dricka.
      Kram

      Radera
  2. Vårt äldsta barnbarn är 20 i år. Och det var inte alls längesedan hon var pytt tycker jag. Och precis som du skriver, vi blir ju inte äldre 😉😃. Eller???😮
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ja vi är ju evigt unga. Haha
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning