Måndagsbloggen

Nu har söndag blivit tidig måndag, klockan är snart 04.00.

Jag borde egentligen sova. Men en del nätter går det inte att sova, hur trött jag än är. Så då ger jag upp till slut och försöker igen lite senare.

Veckan som gick har varit bra. Bihåleinflammationen gav med sig ganska snabbt när jag använde nässprej. 

Dotterdottern, Fanny, hade skollov och var hemma från västkusten och hälsade på några dagar. (Hon studerar på västkusten) Det var underbart att få umgås med henne ett tag. Barnen växer så fort. Man hinner bara blinka så är dom vuxna. Det är så det känns. 

Jag var hos min bror och firade hans födelsedag fredag-lördag. Så jag fick träffa den sidan av familjen också. Det var roligt. Hans barnbarn hade också vuxit en hel del. Men dom är bara 2 och 5 år så det är ett tag kvar tills dom blir tonåringar.

På söndagen hade jag en slappardag hemma. Jätteskönt. Gjorde inget alls och det var precis vad jag behövde. 

Den här veckan har jag som vanligt inget planerat. Utom den vanliga onsdagsbesökaren Alex förståss.

Isgatorna har smält bort nu när vi haft sol och plusgrader. Så idag ska jag äntligen börja att gå ut och promenera igen. Har längtat efter att kunna göra det. Nu hoppas jag att det får fortsätta vara soliga och fina dagar. Ingen mer snö tack. Den här vintern har känts så lååång. 

Nu längtar man efter våren. Tyvärr dröjer det nog minst en månad till innan vi har vår här. Och ända till i april innan vi får se några krokusar.



Nu är klockan 04.00 och jag ska försöka att somna om en stund. Hoppas jag får sova ett par timmar till.

Ha en bra dag och en bra vecka. KRAMAR


Kommentarer

  1. Ja fy för de där vaken nätterna men men de är ju som de är å man lyckas oftast få någon morgon timmes sömn ..hoppas du lyckades somna önskar dig en bra start på en ny vecka

    SvaraRadera
    Svar
    1. Önskar dig detsamma Blondie. =)
      Kram

      Radera
  2. Jobbigt när man vaknar så tidigt och inte kan somna om igen.
    Skönt att nässprayen hjälpte dig med din förkylning.
    Ha en skön och bra vecka nu.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. Detsamma till er i Casa 66.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning