Måndagsbloggen på Alla hjärtans dag


 Det är visst Alla hjärtans dag idag. Eftersom jag är lycklig singel är det inget jag firar. Men jag har köpt en liten chokladask till mitt barnbarn Alex. Han kommer ju till mig på onsdagar.

Ja det är ju onsdag idag. Måndagsbloggen har visst tappat bort dagarna den här veckan.

Jag har haft några dagar då jag inte haft energi att göra något annat än det mest nödvändiga. Alltså laga mat och diska. Resten av tiden har jag mest suttit i favoritfåtöljen och läst.

Men idag kommer som sagt var barnbarnet. Så då har jag fått rycka upp mig lite. Startat om livsandarna så gott det går. 

Är så himla trött på den här jobbiga vintern. Önskar jag kunde gå i ide och sova fram till våren. Det snöar och är isgator och kyla här. Vecka efter vecka samma trista väder. Har knappt sett någon sol de senaste veckorna tycker jag.

Men idag är det Alla hjärtans dag. Och min gullunge Alex kommer hit. Då blir jag så klart på bättre humör. 

Jag hoppas att ni alla mår bra och att solen skiner hos er. KRAMAR


Kommentarer

  1. Ha en fin onsdag med ditt barnbarn och en fin Alla hjärtans dag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Carin. Jag hoppas att ni också hade en fin dag.
      Kram

      Radera
  2. Hoppas de blev en fin onsdag hos dig ..tror de är solen man saknar ..den gör de i alla fall lättare att ta sig igenom snön och isiga gator ...hade fint

    SvaraRadera
  3. Ja det är sant. Får man lite solblir man genast på bättre humör.
    Ha det fint du också.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning