Måndagsbloggen

Veckan som skulle bli så bra började med magproblem. Inget jag tänker gå in på i detalj. Men det var bara att hålla sig hemma. Så där försvann både måndag och tisdag.

På onsdagen behövde inte Alex komma hit efter skolan. Som han gör annars. Så istället åkte jag med honom och dottern till Erikshjälpen för att kolla om dom börjat med julförsäljningen. Och det hade dom minsann.  Det var tomtar och julpynt i långa rader där.

Ett antal tomtar fick följa med mig hem. Tror det var ungefär 10 stycken. Kostnaden blev nästan ingenting. Lite över en hundralapp bara.

Perfekt att fynda saker som ser så gott som nya ut på second hand.


På lördagen kom dottern och Alex hit. Dom hade med sig min beställning från jultidnings försäljningen. Jag hade hunnit glömma det mesta av det jag beställt. (i slutet av augusti) Så det var kul att gå igenom allt.

Det fanns faktiskt några julklappar till barnbarnen där också. Vilket ju är jättebra. Julen närmar sig med raska steg. Snart är den här. Så jag vill komma igång med mina julinköp så snart jag bara kan.

Hela helgen snöade det. Det snöar idag också. Men det känns ändå grått och trist. Och blötsnö är inte så kul.

Har inte så mycket inplanerat den här veckan. Bara fredagen är bokad, än så länge. Då ska jag iväg och få påfyllning av mitt covid vaccin. Efteråt ska jag möta min dotter och handla lite. För övrigt är min vecka helt öppen för vad jag kan tänkas få lust att göra.

Ha en finfin vecka nu. Gör något som gör dig glad.

KRAMAR



Kommentarer

  1. Magont är inte kul alls. Skönt att det gick över relativt snabbt.
    Toppen att kunna handla begagnat tycker jag.
    Nu går det med rasande fart och kanske bäst att börja tänka på klappar till barnbarnen.
    Vi ska inte åka hem i år så vi får se hur vi gör med julklapparna. Blir väldigt dyrt att skicka paket med klappar i på posten. Kanske beställer över nätet och skickar hem till familjerna, så får de slå in klapparna från oss.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är ju smart, att beställa klappar direkt hem till dom.
      Vilken tur att det finns internet. =)
      Kram

      Radera
  2. perfekt att göra jul fynd på loppis..hade fint

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det bästa för oss som inte har så hög pension.
      Ha det fint du också. =)
      Kram

      Radera
  3. Magont är inte jul! Jag vet! Second hand gillas, sällan jag köper något nytt nu för tiden...
    Jamen hoppas den kommande veckan blir en glad vecka för dig!
    Kram Titti

    SvaraRadera
  4. Hoppas du också får en fin vecka Titti.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning