Måndagsbloggen

Vilken vecka det har varit. 

Jag har försökt att umgås med barnbarnen, som hade skollov. Men det har inte gått så bra p.g.a. vädrets oväntade svängningar.

På måndagskvällen kom dottern och svärsonen med en bäddsoffa till mig. Velat ha en ny soffa men inte haft ekonomi för att köpa en. Min gamla soffa hade blivit så sliten och ful och obekväm.

Dom hade en bäddsoffa som var nästan helt oanvänd. Som bara stod och tog plats på övervåningen. Så då fick jag den. Toppenbra för mig som bara har en etta och ont om sängplatser när det kommer gäster.


Så nu står den i mitt vardagsrum och jag är jätte nöjd med hur det blev.

Och nu har jag två extra sängplatser om jag får besök. Jättebra.

På onsdagen skulle bäddsoffan invigas för då skulle Fanny (barnbarn) sova hos mig. Vi hade planerat att ha jättemysigt. Umgås, beställa hem kinamat och avsluta kvällen med lite filmmys.

Men tyvärr kom det en riktig snöstorm här som ställde till det. Alla satt insnöade på varsitt håll. Dottern kunde inte ens ta sig till jobbet. Så våra planer blev helt insnöade. Tyvärr.

På torsdagen, då alla hade skottat sig fram igen,  kom familjen hit och fikade. Mycket prat och många glada skratt. Plus att jag hann träffa Fanny innan hon reste tillbaka till skolan. Det är 7 veckor kvar tills hon kommer hem nästa gång. Då är det jullov.

Resten av helgen var jag bara hemma och tog det lugnt. Lugnt och skönt. Men oväder som gjorde att jag kände mig instängd och uttråkad.

Söndagen kändes såååå himla lång. Segade sig fram i snigelfart.

Men nu är det äntligen en ny vecka. Och den ska bli mycket bättre än den förra. Det har jag bestämt. Varken väder eller vind ska få hindra mig från att vara ute och röra på mig.

Hoppas allt är bra hos er. Och att ni har en bra ny vecka ni också förståss. KRAMAR



Kommentarer

  1. Ser jättefint ut hos dig och så bra att få en ny bäddsoffa.
    Så tråkigt att det blev sådant oväder när barnbarnet skulle sova över. Då får ni satsa på nästa gång hon är hemma igen.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Oj vad bra soffan blev ..toppen när man inte alltid måste köpa saker ..ja du snö kom här oxå men regnade bort skönt nog ...för lite till vill jag ha barmark ....ha en fin vecka

    SvaraRadera
  3. Här har det kommit mycket snö. Nu har vi verkligen vinter.
    Ha det bra du också.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning